Dieta 1400-1500 kcal czyli dieta o obniżonej kaloryczności nie pozwala najeść się do syta, co nie oznacza, że musisz zrezygnować ze wszystkich dotychczasowych potraw. W ten sposób zdrowo i w efektywnym tempie zgubisz kilogramy. Podstawowe pytanie brzmi: jak ona działa?

Dieta niskokaloryczna powinna być zgodna z wytycznymi WHO i towarzystw naukowych oraz z zasadami zdrowego żywienia. Z jednej strony dostarczasz do swojego organizmu niezbędne składniki odżywcze, zachowując odpowiednie proporcje pomiędzy węglowodanami, białkiem i tłuszczem. Z drugiej strony zaś, chudniesz w zauważalnym tempie. Warto skorzystać z licznika kalorii, w którym sprawdzisz, czy ta dieta będzie dla Ciebie wskazana.

Dieta 1000 kcal-1200 kcal

Jeśli jesteś kobietą i chcesz efektywnie schudnąć, a kalkulator dietetyczny wskazuje, że jest to konieczne, zastosuj dietę 1000-1200 kcal. Pamiętaj jednak by dieta o tak niskiej podaży kalorii była wprowadzana stopniowo. Odpowiedni czas jest potrzebny by organizm dał radę przystosować się do zmian żywieniowych i aby w przyszłości uniknąć efektu jo-jo.

Dieta ubogoenergetyczna albo inaczej dieta redukcyjna, polega na zminimalizowaniu wartości energetycznej posiłków do niezbędnego minimum. Jej podstawą jest 5 niskokalorycznych posiłków dziennie. Składają się one zazwyczaj z warzyw, owoców, chudych ryb, mięsa i pełnoziarnistych produktów zbożowych. Wartość energetyczna obiadu nie przekracza 300- 360 kcal. Takie odchudzanie polecane jest kobietom, które chcą schudnąć zdrowo w możliwie jak najkrótszym czasie. Dietę tą można uznać za bezpieczną i skuteczną jeśli tylko stosowana jest po konsultacji z dietetykiem, lekarzem i zgodnie z wytycznymi. Dieta niskokaloryczna na poziomie 1000 kcal nie może być stosowana długotrwale. Warto też podkreślić, że w trakcie stosowania diety 1000-1200 kcal nie powinno podejmować się dużego wysiłku fizycznego.

Dieta 1400-1500 kcal

Dieta ta opiera się na 5 regularnych, małych objętościowo posiłkach, przyjmowanych w odstępie 2– 4 godzin. Dieta 1400-1500 kcal jest wskazana, jeśli pragniesz schudnąć i poprawić swoje samopoczucie bez zawrotnego gubienia kilogramów.  Odpowiednie nawadnianie organizmu, brak monotonii w diecie, produkty o wysokiej wartości odżywczej i pilnowanie przyjmowanych kcal to podstawa diety.Pyszny tatar z łososia, tajska zupa z kurczakiem, tabbouleh – niskokaloryczna dieta nie musi sprowadzać się do chudej wędliny lub marchewki. Jeśli zastanawiasz się jak schudnąć, taka dieta będzie celnym wyborem.

Ile schudniesz na diecie?

Wiele osób zastanawia się, ile i jak schudnąć podczas stosowania diety 1400-1500 kcal. Jest to zależne od kilku czynników, w tym od tempa przemiany materii, częstotliwości ruchu, jak i uwarunkowań genetycznych. Zazwyczaj chudnie się od 0,5 do 2 kg tygodniowo. Za rozsądne założenie w utracie masy ciała przyjęło się zmniejszenie masy ciała o 10%, w przeciągu sześciu miesięcy.

W trakcie odchudzania wysiłek fizyczny jest jak najbardziej wskazany. Nie musi to być bardzo wymagająca aktywność. Rower, spacer, czy też basen będą idealnym rozwiązaniem. Dieta 1400-1500 kcal jest najlepszą propozycją dla osób, którym zależy na zdrowym metabolizmie, systematycznym gubieniu kilogramów i świetnym samopoczuciu.

Jakie są ograniczenia do stosowania diety 

Dieta 1400-1500 kcal jest zdrowa i bez zastrzeżeń może być stosowana dłuższy czas. Wybierając ją, musisz zrezygnować z tłustych mięs, nadmiaru soli, cukru i codziennego smażenia potraw. Jednak inne alternatywne potrawy, takie jak grillowane warzywa z kurczakiem czy omlet z szynką i kurkami, powinny Ci to wynagrodzić. 

Niestety nie każdy może z niej korzystać. W przypadku dzieci, młodzieży, kobiet w ciąży i karmiących piersią nie jest wskazana. Dotyczy to również osób, które narażone są na duży wysiłek fizyczny lub intensywnie ćwiczą, ponieważ mają większe zapotrzebowanie kaloryczne. 

Jak dieta 1400- 1500 kcal wpływa na zdrowie?

Dieta 1400-1500 kcal, stosowana zgodnie z wytycznymi, ma pozytywny wpływ na organizm. Poza tym, że redukuje masę ciała, normuje poziom glukozy we krwi, hamuje apetyt oraz ogranicza podjadanie. Poprawa samopoczucia to również jej zasługa. 

Jeśli masz problemy z dolegliwościami ze strony przewodu pokarmowego, dieta 1400- 1500 kcal wpłynie pozytywnie na regulację procesów trawiennych. 

Jeśli chcesz rozpocząć idealnie dobraną dietę do swojego organizmu, skorzystaj z profesjonalnego kalkulatora dietetycznego i postaw na konsultację ze specjalistą. Pamiętaj, że każde odchudzanie powinno trwać określony czas, który wyznacza dietetyk.